AMELİYATSIZ MEME BÜYÜTME

İlaçlarla ameliyatsız meme büyütme yapılabilir mi?

Meme yapısını öğrendiğiniz takdirde, ilaçlarla meme büyütme işleminin yapılamayacağını da anlayabilirsiniz. Meme yapısında farklı iki doku bulunmaktadır. Bu dokuların biri yağlardan meydana gelir, diğer dokuda süt bezlerinden oluşur. Kilo alan kadınlarda memelerde dolgunlaşmaya başlar. Ancak memelerin ameliyatsız büyütülmesi için, meme yapısındaki bu dokuların en az birisinin büyütülmüş olması gerekir. Hamilelik ve emzirme sürecinde hormonlar nedeniyle meme yapısındaki süt bezleri sütle dolu olduğundan, memelerde büyüme olur.

shutterstock_475634521-min

Hormonlar kadının memelerinin normalden daha büyük olmasına yol açar. Böyle hormon içeren ilaçlarla meme büyütme isteği riskli olarak kabul edilir. Bilinçsizce yapılan bu eylem vücudunuzun doğal döngüsüne müdahale olacağı için, sağlığınızı riske atabilirsiniz. Böyle hormon içeren ilaçların içeriğinde vücutta ödeme neden olan, damarları genişleten maddeler vardır. Bu ilaçların meme kanseri ve rahim kanseri riskini de arttırdığı söylenebilir. Bu yüzden ameliyatsız meme büyütme için ilaçların kullanımı önerilmeyen bir yöntemdir.

Ameliyatsız meme büyütme nasıl yapılır?

İsveç Klinik uygulamaları içinde bulunan ameliyatsız meme büyütme uygulamasında kullanılan dolgu maddesi olan aqua filling, üç boyutlu moleküler yapısı olan, sentetik lineer poliamitten meydana gelen, matriksteki tuzlu suya benzeyen % 0,9 fizyolojik sodyum klorit çözeltisi deposu hidrofillik jeldir.

Kliniğimizde bu dolgu maddesi aynı zamanda kalça büyütme ve şekillendirmede, bacak estetiği kapsamında çarpık bacakları düzeltmek için, vücuttaki çökük bölgelerin giderilmesinde de kullanılır. Ameliyatsız meme büyütme kapsamında meme altına konulan bu dolgu maddesi göğüslerin daha dolgun olmasını sağlar. Lokal anestezi ile yapılan bu uygulama 30-60 dakikada tamamlanır. Memeye bir noktadan girilir ve dolgu maddesi memeye enjekte edilir. Hastalar bu işlem sırasında herhangi bir ağrı hissetmez. Ayrıca dolgu maddesinin meme büyütmedeki etkisi hemen ortaya çıkar.

Ameliyatsız meme büyütme ne zaman yapılır?

Göğüslerinin hacmini ve büyüklüğünü beğenmeyen kişilerde
Göğüslerinde 1-2 bedenlik büyüme isteyen kişilerde
Göğüs sarkması hafif derecede olan kişilerde
Göğüslerinin daha diri ve biraz daha dolgun olmasını isteyen kişilerde ameliyatsız meme büyütme işlemi yapılabilir.

Ameliyatsız meme büyütme kalıcı olur mu?

Göğüslerin dolgu ile büyütülmesi yani ameliyatsız meme büyütme uygulamasının kalıcılığı 5-6 yıl kadar olur. Çünkü memelere enjekte edilen dolgu maddesi zamanla yıkıma uğrayarak, vücuttan atılmaya başlar. Bu yöntemle meme büyütme yeniden yapılabilir. Bu önemli bir avantajdır.

Ameliyatsız meme büyütme için kullanılan dolgu maddesinin yan etkisi olur mu?
Meme büyütme için kullanılan dolgu maddesi yani aqua filling bazı araştırmalara konu olmuş ve herhangi bir yan etkisi olmadığı görülmüştür. Bu maddenin vücuda uygun olmadığı tespit edilememiştir. Bu yüzden ameliyatsız meme büyütme için güvenle kullanılabileceği belirtilir.

Ameliyatsız meme büyütme sonrası nelere dikkat edilmelidir?

Meme büyütme işleminde yapılan dolgu enjeksiyonu sonrasında hastaların gündelik yaşama dönmesi hemen olur. Yapılan işlemden sonra hastaların göğüslerinde fazla rahatsızlık vermeyen hafif bir dolgunluk hissi meydana gelebilir. Bu şişkinliğin geçmesi bir haftayı bulur. Bunun nedeni de yapılan dolgu uygulaması değil, lokal anestezinin etkisidir. Bu süreçte hastalar sıkı bir sutyen kullanırlarsa, bu etki oldukça hafifler. Ameliyatsız meme büyütme sonrasında İsveç Klinik uzman doktorumuz hastaların ağır aktivitelerden bir hafta kadar uzak kalmalarını önerir. Bu yöntemle meme büyütme uygulamasının yapılması hastanın süt bezlerini ve meme başını olumsuz şekilde etkilemez. Bu yüzden hastaların hamileliğine ve emzirme eylemi yapmalarına engel değildir.

Meme büyütme için ilk tercihiniz silikon meme protezleri kullanımı olmalıdır. Sağlıklı ve kalıcı bir şekilde meme büyütme için bu yöntem tercih edilmelidir. Fakat kişinin ameliyat olmayı istememesi nedeniyle kliniğimizde ameliyatsız meme büyütme yöntemine başvurulabilir. Bu yöntemde meme altına dolgu yapılarak, hastanın meme büyütme isteği yerine getirilebilir.