MEZOTERAPİ TEDAVİSİ

Mezoterapi

1952 yılında keşfedilmiş bir tekniktir. Uygulanacak ilacın çok ince bir iğne ile çok sayıda ve küçük miktarlarda deriye enjekte edilmesi olarak tarif edilebilir. Selülit, rejüvenasyon, saç dökülmesi gibi durumlarda kullanılmaktadır. Mezoterapide kullanılan çeşitli ilaçlar ve kokteyller (ilaç karışımları) bulunmaktadır. Dermatolog tarafından önce hastanın değerlendirilmesi, diğer hastalıkların araştırılması, gerekiyorsa uygun ilaç seçimi ile düzenli aralıklarla uygulanması çok önemlidir.

slider-8

SAÇ MEZOTERAPİSİ

Mezoterapi, kelime anlamı olarak direkt derinin orta tabakasına yapılan tedavi şeklidir. Amaç daha az miktarda aktif maddeyi tedavi edilecek bölgeye enjekte ederek etkili olmaktır. Bu yöntem, yüzde, saçlı deride ve vücutta kullanılmaktadır.

Turkey Hair Implanter, saç mezoterapisinde, saçın ihtiyacı olan vitamin, mineral ve eser elementleri içeren özel serumlar direkt olarak saç kökünün yer aldığı derinin orta tabakasına enjekte edilir.

Seans aralıklarının diğer rutin uygulamalara göre daha uzun olması
Yüz Mezoterapisi
Yaşlanma, yaşamın doğal bir sonucudur. Yapısal genetik ve çevresel faktörler aynı zamanda yaşam şartları yaşlanmanın sürecini etkiler. Kırışıklık, cildin yaşlanmasının en belirgin ifadesidir. Kırışıklıklar, durumları ve derinliklerine bağlı olarak az veya çok belirgindirler.

Mezolift (mesolifiting), kelime olarak “cilt germe” anlamına gelmektedir. Mezolift kırışıklık tedavisi iki başlık altında incelenebilir:

1. Yaşlanmayı geciktirici (anti-aging) uygulamalar

2. Yaşlanma süreci içerisinde meydana gelmiş olan kırışıklıkların başta dolgu maddeleri olmak üzere birçok farklı uygulama ile yok edilmesi ya da azaltılmasını içeren uygulamalardır.

Anti-aging özellikteki mineral, vitamin ve bazı yapısal elemanların sistemik yolla verilmekten ziyade özellikle yaşlanmanın en çok belirginleştiği bölge olan yüzümüze mezoterapi yoluyla uygulanması hem uygulanan ilaçların asıl gerekli olan bölgedeki etkinliğini arttıracak, hem de diğer organların gereksiz yere yorulmalarını engelleyecektir. Seans sıklığı kişiye göre değişmekle birlikte, ilk ay 3 veya 4 seans, ikinci ve üçüncü ay 15 günde 1 seans, dördüncü ay 1 seans idame tedavisi şeklinde düzenlenmektedir. Seans sayısı arttıkça etkisi kalıcı olur. Botoks, dolgu ve kimyasal peeling uygulamalarına çok uygun bir destek tedavidir ve birlikte kullanılabilir.

Selülit ve Mezoterapi

Ülkemizdeki kadınların neredeyse %80'inin sorunu olan selülit, kalça, bacaklar, karın, hatta kollar ve dizlerde bile oluşabilir. Doktorlar, bu portakal kabuğu görünümüne nelerin sebep olduğunu tartışa dursunlar, selüliti olanlar bunlardan çabucak ve acısız bir şekilde kurtulmanın yolunu buldular bile.

Selülitin oluşmasının sebebi olarak östrojen hormonu gösteriliyor. Östrojen hormonu da kadınlara özgü bir hormon olduğu için selüliti kadınlara özgü bir hastalık olarak nitelemek yanlış olmaz. Östrojen, vücutta yağ ve şekerin depolanmasını sağlayarak insülini artırır. Özellikle buluğ çağı, hamilelik ve doğum kontrol haplarının kullanıldığı dönemlerde, bu hormon en üst seviyeye ulaşır. Kadın vücudunda kalça, karın, alt ve üst bacak bölgeleri yağ depolamaya uygun bir yapıdadır. Selülit, deri altındaki yağ hücreleri gereğinden fazla yağ depoladıkları zaman oluşur. Şişen hücreler dışarı doğru çıkıntılar oluşturur ve sonuçta deri girintili çıkıntılı bir hal alır.

Selülite Karşı En Etkili Yöntem; Mezoterapi

Avrupalı doktorlar selüliti daha ciddi bir yaklaşımla tedavi edilmesi gereken tıbbi bir problem olarak görüyorlar. Tedavi yöntemi ise mezoterapidir. Mezoterapi "orta deri tedavisi" anlamına gelmektedir. Deri altına belirli açılardan iğneler batırıldıktan sonra sinir uçları harekete geçer ve damar açıcı bir reaksiyon meydana gelir. Bu yöntem sayesinde eskiden ağız yoluyla alınan ilaçlar doğrudan hastalıklı bölgeye enjekte edilmeye başlanmış. Bu nedenle küçük dozlarda ilaçlarla bile daha etkin bir tedavi sağlanabiliyor. Örneğin hastalıklı bir yaprağı kurtarmak için ilacı ağacın köküne verip, belirli bir kısmının yaprağı iyileştirmesini beklemek yerine, ilacı daha az dozlarda direkt olarak hasta olan yaprağa enjekte ederek tedavi gerçekleştirilir. Sonuçta sağlam yapraklara zarar vermeden hastalıklı yaprak kurtarılır.

acisiz-anestezi

Acısız Anestezi

Saç ekiminde, saç köklerinin donör bölgeden alınmasından ve saç köklerinin ekileceği alanların oluşturulmasından önce bu bölgelere lokal anestezi uygulanmaktadır. Enjektör iğnesi yapılan lokal anestezi işlemi etken maddenin vücudu uyuşturması zaman almaktadır. Hastanın iğne batırılması esnasında ağrı duyması doğal olarak konforunun bozulmasına yol açabilmektedir.

Artık özel anestezi cihazları kullanılarak saç ekimi operasyonu iğnesiz üstelik ağrısız olarak uygulanması sağlanabilmektedir. Bu özel cihazlar, anestezi sağlayan maddeleri basınçlı bir püskürtme işlemiyle cildin altına ulaştırır. İğnesiz enjektörle yapılan deri altı anestezi uygulamasının etki başlangıç süresi iğneli enjeksiyona göre daha hızlıdır bu sebeple çok daha konforludur.